Provero Congres Provero Congres

Provero Congres

Provero Congres

2 april 2025

Op donderdag 12 juni a.s. organiseert Provero weer haar jaarlijkse congres. Dit jaar verzorgen we het congres gezamenlijk met Vereniging Bouw en Woningtoezicht Nederland (BWT) en het netwerk van Regelanalisten. 
Het programma biedt ruimte aan een variëteit van inhoudelijke presentaties, een inspirerende keynote, een bedrijvenmarkt en alle gelegenheid om kennis en ervaring uit te wisselen met collega's uit het werkveld. Treffen wij je daar?

Voor wie?

Deze bijeenkomst is voor iedereen die op dit moment bezig is met de Omgevingswet: beleidsmakers, planjuristen, CAD/GIS specialisten,  projectleiders Omgevingswet, bestuurders en raadsleden.

Programma

Het congres start om 9.00 uur en duurt tot 17.00 uur.

  • Algemene Ledenvergadering (ALV) 9.00 – 9.30 uur

    De Algemene Ledenvergadering (ALV) van Provero vindt éénmaal per verenigingsjaar plaats. Alle leden zijn van harte uitgenodigd om aanwezig te zijn tijdens deze vergadering. Tijdens de ALV wordt het gevoerde en het te voeren beleid besproken en wordt de leden gevraagd om het bestuur decharge te verlenen over het verenigingsjaar 2024.

  • Plenaire opening 9.30 - 10.30 uur

    Hennie Genee, aftredend voorzitter, opent de plenaire sessie waarna hij keynote spreker Joyce de Ruiter introduceert.

  • Inhoudelijke sessies - ronde 1: 10.50 - 12.00 uur

    Kies voor een van deze inhoudelijke sessies

    • Gemeenten werken vrijwel altijd gelijktijdig aan meer wijzigingen van het omgevingsplan. Dit is logisch en onvermijdelijk, want afzonderlijke wijzigingen hebben een doorlooptijd van maanden tot jaren. Deze wijzigingen grijpen in op één en hetzelfde plan. Daarmee rijst de vraag hoe gemeenten deze wijzigingen kunnen voorbereiden zonder dat ze elkaar onbedoeld verstoren of in de weg zitten. Dit onderwerp heeft de afgelopen jaren de nodige aandacht gehad. In eerste instantie werd de blik hierbij vooral gericht op functies in de plansoftware. Op dit vlak zijn het afgelopen jaar grote vorderingen gemaakt. De meeste planleveranciers voorzien in functies om parallel wijzigen te ondersteunen en anderen zullen dit op korte termijn gaan doen. De laatste maanden komt er in toenemende mate aandacht voor de organisatorische en juridische aspecten van parallel wijzigen: de inrichting van het wijzigingsproces, de fasering in dit proces, het voeren van regie daarover, de structuur van het plan en de transitiestrategie voor het omgevingsplan. In deze sessie bieden we een overview van de huidige inzichten en stand van zaken. Hoe kunnen gemeenten in praktijk omgaan met dit vraagstuk, welke voorbeelden zien we en welke aandachtspunten zijn er nog?

      Deze presentatie wordt gegeven door: Wimfred Grashoff (VNG)

    • De transitie naar één omgevingsplan komt langzaam op gang. Veel gemeenten hebben inmiddels een raamwerk voor het omgevingsplan ontwikkeld, maar is dat raamwerk ook goed doordacht? Achter één juridische regel gaat immers een wereld aan annotaties, locaties, werkprocessen en (nieuwe) beheertaken schuil. Met het opstellen van het omgevingsplan ben je (bewust of onbewust) de VTH-afdeling aan het reorganiseren. De keuzes die je in het omgevingsplan maakt werken door in de ambtelijke organisatie én planketen. Waar moet je op letten? En hoe houdt je grip op deze veranderopgave? Niels geeft een toelichting op de eerste ervaringen met (het wijzigen van) het omgevingsplan in Nijmegen en de manier waarop de organisatie wordt betrokken bij de transitie naar één omgevingsplan.

      Deze presentatie wordt gegeven door: Iris Leunissen en Niels Spierings (gemeente Nijmegen)

    • De Landelijke Voorziening van het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO-LV) stelt gestandaardiseerde, gevalideerde en juridisch geborgde gegevens en functionaliteiten beschikbaar over regelgeving en beleid in de fysieke leefomgeving. De DSO-LV doet dat op twee manieren: met het Omgevingsloket en door het data- en technologisch fundament met API’s beschikbaar te stellen aan eenieder. Dat fundament -inclusief de dienstverlening daaromheen- is het Open Stelsel voor Derden.

      Bart (Tactisch Beheerorganisatie DSO-LV) geeft een toelichting op dat Open Stelsel. Ter inspiratie laat een aantal marktpartijen zien op welke wijze zij producten en diensten ontwikkelen op basis van het Open Stelsel.

      Deze sessie wordt gegeven door: Bart Huijbers (Kadaster)

    • De gemeente Olst-Wijhe heeft in 2024 het initiatief genomen om een werkplaats over omgevingsveiligheid in de beleidscyclus van de Omgevingswet aan te vragen bij het Programma Aan de slag met de Omgevingswet. In vijf werksessies is met een breed gezelschap vanuit meerdere gemeenten, de provincie, het waterschap, de omgevingsdienst en de veiligheidsregio verkend hoe de samenwerking tussen deze partijen kan vorm krijgen en gekomen kan worden tot bouwstenen omgevingsveiligheid voor de omgevingsvisie, programma’s en het omgevingsplan. Tijdens deze sessie geven we een toelichting op de aanpak en resultaten van de werkplaats en concrete tips voor wie zelf aan de slag wil.

      Deze presentatie wordt gegeven door: Michel Nijmeijer (gemeente Olst-Wijhe) & Jos Dolstra (Ads & VVM)

    • Hoe gebruiken we de instrumenten omgevingsvisie en programma? En wat betekent dat voor de rolverdeling? Provinciale Staten (PS) en Gedeputeerde Staten (GS) van Gelderland hebben nieuwe afspraken gemaakt over hun rol bij het opstellen en wijzigen van beleidskaders (waaronder de integrale omgevingsvisie) en programma’s (thematisch, regionaal en gebiedsgericht). Dit vraagt niet alleen om een andere werkwijze van PS en GS, maar ook van de ambtelijke organisatie. Hoe werkt dat in de praktijk en wat kunnen andere provincies, maar ook gemeenten en waterschappen hiervan leren, ook als het de interbestuurlijke samenwerking betreft? En hoe ziet dit er concreet uit in het Omgevingsloket? Welke technische aspecten zijn hierbij van belang en hoe wordt dit alles zichtbaar in de viewer Regels op de Kaart? En hoe geven we invulling aan een goede monitoring van de doelen en maatregelen uit deze beleidsdocumenten?

      We nemen jullie mee in onze ervaringen en spiegelen deze graag met die van de deelnemers aan deze sessie (provincies, gemeenten, waterschappen en hun samenwerkingspartners).

      Deze presentatie wordt verzorgd door: Roy Hendriks en Eelke Gerritsen, Serviceteam Omgevingswet (provincie Gelderland)  

       

  • Partnerprogramma: 12.05 - 12.35 uur

    Kies voor een van deze partnersessies

    • Eiffel helpt verschillende gemeenten bij het opstellen van het omgevingsplan. Het omgevingsplan is een instrument waarin veel keuzes kunnen worden gemaakt, bijvoorbeeld:

      Keuzes in de transitie: welk gebied of thema pak je als eerste op?
      Keuzes in de structuur: op welke manier neem je ontwikkelingen op in de structuur van het omgevingsplan?
      Inhoudelijke keuzes: op welke manier integreer je de bruidsschatregels over (vergunningvrij) bouwen met de regels uit het tijdelijk deel van het omgevingsplan?

      In deze sessie bespreken we de mogelijkheden op basis van onze ervaringen. Ook bieden we een checklist aan die helpt om inzicht te krijgen en overzicht te creëren in de keuzes en stappen ten aanzien van het omgevingsplan.

      Deze presentatie wordt gegeven door Julia van Willigen en Chloë Polman van Eiffel

    • In deze sessie kijken we mee met gemeente Arnhem. Met een concrete casus laten we zien hoe met behulp van PlanoView het werkproces wordt versneld. Door meerdere plannen te laden, is eenvoudig te controleren of de instructieregels uit de omgevingsverordening zijn verwerkt in het omgevingsplan. Ook laten we in de praktijk zien hoe PlanoView wordt ingezet om razendsnel conceptversies van omgevingsplannen te laden en te vergelijken via de Renvooi-weergave. Geo-mutaties zijn automatisch zichtbaar en ook wijzigingen in annotaties, zoals gebiedsaanwijzingen en activiteiten worden weergegeven. Daarnaast laten we zien hoe we concept-omgevingsplannen vertrouwelijk kunnen delen met collega’s, raad en ketenpartners.

      Deze presentatie wordt gegeven door: Mark Ribbers en Herman Assink 

    • Bij DSO is hernieuwde aandacht voor de Stelselcatalogus. Het gebruik van dit potentieel belangrijke DSO-onderdeel, met Provero leden als potentiële gebruikers, is nog niet ten volle gerealiseerd. In deze korte sessie neemt TBO de aanwezige leden mee in de stand van zaken en de kansen voor bestaande en nieuwe gebruiksmogelijkheden. Ook wordt er ingegaan op het proces van betrokkenheid van gebruikers bij de verdere ontwikkeling.

    • Op 24 april wordt/is de wijziging van het omgevingsplan gemeente Meppel voor de deelgebieden Binnenstad-Centrumschil en Transformatiegebied Noordpoort vastgesteld!

      Een omvangrijk STOP-TPOD plan waarmee ongeveer 75% van de regels van het omgevingsplan is gevuld.

      Wat hebben we opgenomen in het omgevingsplan:

      • een apart hoofdstuk voor de gebiedsontwikkeling Noordpoort met regels kostenverhaal, sociale verevening en open normen
      • open normen voor het uiterlijk en de plaatsing van bouwwerken (welstand)
      • een zoveel mogelijk beleidsneutrale omzetting van de bestemmingsplannen in Binnenstad-Centrumschil in de structuur van het omgevingsplan
      • integratie van de regels voor vergunningvrij bouwen uit de bruidsschat en de bestemmingsplannen
      • regels voor cultureel erfgoed: bouwhistorie, archeologie, de aanwijzing van een nieuw gemeentelijk beschermd stadsgezicht en beeldbepalende panden
      • regels voor evenementen: categorieën, locaties, veiligheid, duurzaamheid, geluid, aantal bezoekers
      • regels voor bodem op basis van de bouwsteen van de Omgevingsdienst Drenthe

      Per setje regels hebben we een werkingsgebied waardoor we een mooi modulair omgevingsplan hebben opgebouwd.

      Het omgevingsplan is opgesteld in en gepubliceerd met de software van GISkit

      In deze sessie vertellen we hoe we het proces hebben aangepakt en hoe bepaalde aspecten zijn uitgewerkt in het omgevingsplan.

      Deze presentatie wordt gegeven door: Joske Poelstra van Rho adviseurs, Wim Drost en Gerrit Jan Ekkelkamp van de gemeente Meppel.

    • We kennen het allemaal: je werkt aan meerdere procedures tegelijkertijd om het omgevingsplan te wijzigen. Zodra één van die procedures wordt gepubliceerd, zijn de overige gebaseerd op een verouderde regelingversie en kunnen daardoor niet zomaar gepubliceerd worden. Is al het werk dan voor niets? Hoe nu verder? We erkennen dat er nog veel discussie is over dit onderwerp, maar dat weerhoudt ons er niet van om de eerste stappen te zetten. In deze sessie vertellen we u graag meer over het parallel wijzigen en de functionaliteit 'afstemmen op actuele regelingversie', waarmee Rx.Base u nu al kan ondersteunen.

      Deze presentatie wordt gegeven door: Gerard de Waard

    • Sinds begin 2024 maken gemeenten, waterschappen en provincies toepasbare regels voor de Omgevingswet.
      Maar er is zoveel meer mogelijk. Ook voor andere regels (zoals de APV en bijzondere wetten) is het mogelijk om toepasbare regels en formulieren te maken. Wij tonen wat al mogelijk is met het Decentraal Loket waar toepasbare regels en Geo- informatie samen komen. Dit alles op exact dezelfde werkwijze als men al gewend is voor de Omgevingswet.

      Deze presentatie wordt gegeven door: Edwin Spijker i.c.m. Tijs Corstens (Sogelink -  voorheen Geodan)

    • Na 1,5 jaar ervaring met de Omgevingswet en het DSO hebben we waardevolle inzichten opgedaan. Hoe vinden burgers en bedrijven hun weg in de regelgeving (Regels op de kaart)? Hoe ervaren ze de serviceproducten zoals de vergunningcheck (Toepasbare regels)? Nu is het tijd om methoden en werkwijzen te vinden om toepasbare regels door te ontwikkelen en te verbeteren. Maar waar begin je? Hoe richt je een effectief (door)ontwikkelproces in en hoe leer je van 'best practices'? In deze presentatie krijg je concrete handvatten om jouw toepasbare regels door te ontwikkelen.

      Deze presentatie wordt gegeven door: Maarten Bosveld en Mahmud Uygun

       

  • Lunch 12.35 - 13.15 uur

    Tijd voor pauze, voor een goed gesprek met een van de andere deelnemers, of een bezoek aan een van de partners op de bedrijvenmarkt.

  • Inhoudelijke sessies - ronde 2: 13.15 - 14.25 uur

    Kies voor een van deze inhoudelijke sessies

    • De grote vrijheid die in de TPOD-Standaard zit, zorgt ook voor onzekerheid bij het annoteren. Wat kan ik doen? Wat moet ik doen? Wat is handig? Wat zijn de gevolgen?
      Met inzet van velen maken we een annotatierichtlijn, die met name gericht is op het annoteren van omgevingsplan, omgevingsverordening, waterschapsverordening, AMvB en ministeriële regeling. Het streven is om de Annotatierichtlijn 1.0 in juli te publiceren.

      Op 12 juni, de dag van het Provero-congres, is de Annotatierichtlijn dus nog niet klaar, maar we kunnen dan wel een behoorlijke tip van de sluier oplichten. Dat doen we in deze sessie: Wat staat erin en wat kun je er mee? De Annotatierichtlijn zal niet de ultieme en universeel toepasbare antwoorden op alle vragen geven, maar zal wel ondersteunen bij het maken van keuzes. Er zijn richtlijnen over hoe je annoteert op een juridisch verantwoorde wijze die (ook) goed werkt voor de weergave in viewers en in de rest van het Omgevingsloket. En ook richtlijnen over wat je vooral niet moet doen.

      Deze presentatie wordt gegeven door: Remco Koenders en Nienke Jansen (Geonovum)

    • Wist je al dat zoeken op onderwerp beschikbaar is en dat je hiermee DSO-breed kunt zoeken op thema? Wil je weten welke mogelijkheden je verder hebt met zoeken, wat je kunt met tijdreizen, hoe je een door jou opgebouwd kaartbeeld deelt met anderen, hoe handig de renvooi weergave is en waarvoor de compacte weergave bedoeld is?

      Kom dan naar de presentatie 'Zoom in op Regels op de Kaart'.

      We laten je ook nog even zien wat het voordeel is van een omgevingsdocumenten in de STOP/TPOD standaard, waarom je zo snel mogelijk wilt overstappen en wat het Open Stelsel je te bieden heeft.

      Deze presentatie wordt gegeven door: Ineke Schaake, Django Blok en Pauline Simons (Kadaster)
      op de foto van links naar rechts

    • Een voorbereidingsbesluit vanuit de provincie kan flinke gevolgen hebben voor de toepasbare regels binnen gemeenten. Maar wat betekentdit concreet voor jouw werk? In deze workshop krijg je helder inzicht in de impact van zo’n besluit en hoe de samenwerking tussen provincie en gemeente hierin een cruciale rol speelt.

      Deze presentatie wordt gegeven door: Rob van de Plassche (provincie Drenthe) en Peter Zandijk (gemeente Pijnacker-Nootdorp)

    • De bodem is niet alleen de basis onder onze voeten, maar ook het fundament van ons bestaan. Het is de bron van ons voedsel en biedt bescherming tegen de grillen van het klimaat. Sinds de invoering van de Omgevingswet in 2024, zijn de beleidsregels voor bodem verweven in deze wet en de bijbehorende besluiten en regelingen.

      Sinds 1 januari 2024 heeft elke gemeente een omgevingsplan, bestaande uit een tijdelijk deel en een nieuw deel. Gemeenten hebben tot eind 2031 om de inhoud van het tijdelijke deel om te zetten in definitieve regelgeving. Hierbij is er ruimte voor maatwerk, zodat gemeenten hun omgevingsplan kunnen afstemmen op lokale behoeften en omstandigheden.

      De ervaring leert dat de juridische taal van omgevingsplannen voor bodemspecialisten vaak onbekend terrein is, terwijl omgevingsplanjuristen vaak niet vertrouwd zijn met het bodemwerkveld. Daarom is samenwerking cruciaal. Bovendien biedt de samenwerking tussen verschillende werkvelden, zoals ruimtelijke ordening en bodem, extra kansen om al in een vroeg stadium beleidsafwegingen te maken.

      In onze presentatie willen we deze brug slaan. We beginnen onze presentatie met een hele korte introductie op het bodemwerkveld. We vertellen daarna over de huidige inhoud van het tijdelijke deel van het omgevingsplan, en behandelen ook de vereisten voor het definitieve omgevingsplan. Daarnaast verkennen we de verschillende maatwerkmogelijkheden die er zijn om zo het beleid in een gemeente te laten aansluiten bij de ruimtelijke plannen én de bodemkwaliteit.

      Benieuwd geworden? Kom en ontdek hoe je het bodembeleid kunt afstemmen op de lokale situatie en hoe dit bijdraagt aan duurzame ontwikkeling en de bescherming van onze leefomgeving!

      Deze presentatie wordt gegeven door: Sanne Kruize-Smouter en Edward Wacker (TAUW)

    • Lerend werken & werkend leren

      In deze workshop maak je kennis met het leertraject DSO-professional. Momenteel volgen ca. 100 collega’s uit gemeenten, provincies, waterschappen en omgevingsdiensten dit opleidingstraject. Een uniek traject waar intensief wordt gewerkt aan kennis, vaardigheden en persoonlijke ontwikkeling. Doel is om het tekort aan DSO-professionals op te vangen door het opleiden van eigen medewerkers. Het traject wordt momenteel bekostigd door IPO, VNG, Unie van Waterschappen en de Rijkspartijen Omgevingswet.

      Tijdens de workshop wordt het leertraject kort toegelicht en zullen twee deelnemers een presentatie geven van hetgeen ze hebben opgeleverd tijdens het praktijkdeel van de opleiding.

      Thema’s zijn: DSO data ten goede laten komen in het werkproces rondom de Omgevingswet (via de tool Power BI) en het thema- of gebiedsgericht werken aan een Omgevingsplan. Na afloop van de workshop heb je een beeld gekregen van de inhoud en impact van deze opleiding. Aan het eind geven we informatie over de doorstart van deze opleiding in het najaar van 2025.

      Deze presentatie wordt gegeven door: Ida Wildeboer: programmamanager Leertraject DSO, Debbie Beentjes (OD IJmond), Saskia Commandeur (gemeente Súdwest-Fryslân), Arthur de Smidt (Provincie Drenthe) en XXX

    • We weten allemaal dat er alleen maar meer regelgeving komt, en we weten ook dat we dit met minder vakmensen in het VTH domein moeten. Hoe kunnen we deze 2 ontwikkelingen combineren. Door ondersteuning van digitale agents creëren we een extra efficiëntie in het vergunningsverleningsproces. Chat functionaliteit en vergunningsvrij is inmiddels wel bekend, maar hoe AI ook kan ondersteunen in het digitaliseren van processen wordt door Max van Riel van Struck toegelicht.

      Deze presentatie wordt gegeven door: Max van Riel (Struck)

  • Inhoudelijke sessies - ronde 3: 14.50 - 16.00 uur

    Kies voor een van deze inhoudelijke sessies

    • De Omgevingswet is inmiddels anderhalf jaar in werking en de eerste voorbeelden van omgevingsplannen worden zichtbaar in de viewer regels op de kaart. In deze sessie wordt getoond hoe regels over gebruik en aanleggen in verschillende omgevingsplannen zijn geregeld. Daarbij wordt ingegaan op de effecten van bepaalde juridisch en technische keuzes voor het stelsel. Het wordt een praktijkgerichte sessie waarin concrete voorbeelden worden besproken.

      Deze presentatie wordt gegeven door: Jildou de Witte & Sanne Drost (RHO Adviseurs)

    • Wat is een handige aanpak bij het opstellen van een projectbesluit? Hoe ziet het projectbesluit eruit in het Omgevingsloket en wat is daarvoor nodig?

      De provincie Gelderland heeft in de aanloop naar de inwerkingtreding van de Omgevingswet samen met haar softwareleverancier gewerkt aan een format voor een Projectbesluit conform de standaard STOP/TPOD. We laten zien hoe het projectbesluit is opgebouwd en hoe het tijdelijk regelingdeel werkt op het omgevingsplan. Wat betekent dat voor gemeenten?

      We gaan in op de inhoudelijk/juridische aspecten, maar vooral ook op de technische uitvoering en de publicatie in het Omgevingsloket. Interessant voor provincies, gemeenten en adviesbureaus die voor de uitdaging staan om een projectbesluit op te stellen die voldoet aan de digitale eisen.

      Deze presentatie wordt gegeven door: Eelke Gerritsen, Serviceteam Omgevingswet (provincie Gelderland)

    • Hoe pak je het aan wanneer je nieuwe activiteiten moet toevoegen en welke impact heeft het op toepasbare regels?

      In deze workshop duiken we in de specifieke aanpak van de gemeente Meppel en krijg je praktische handvatten voor het creëren, benoemen en structureren van nieuwe activiteiten in de RTR.

      Deze presentatie wordt gegeven door: Marjolein Bleumer (gemeente Meppel) & Ruben Zijlmans (FLOLegal)

    • Algemene uitleg over het REV, en de REV-informatie ketens. Kwaliteit van de data, wat kun je er mee, relatie met het DSO en de wereld van standaarden. We nemen jullie mee bij de uitdagingen die we zijn aangegaan en nog tegenkomen zoals 400 bronhouders aansluiten, betrekken bij verbetering van de datakwaliteit en onze veranderkundige benadering.

      Deze presentatie wordt gegeven door: Bob Felix & Frans Geurts (Rijkswaterstaat)

    • Een zorgvuldig opgebouwd plan staat of valt met een doordachte structuur en heldere samenhang. Wanneer deze ontbreekt, ontstaan misverstanden in de uitvoering: vergunningen komen bij de verkeerde instantie terecht, ketenpartners werken langs elkaar heen, en vertragingen stapelen zich op. Wat bedoeld is als een samenhangend beleidsplan, raakt zo versnipperd in de uitvoering. De regelanalist is hierin onmisbaar: door vroegtijdig inzicht te geven in de werking van het plan binnen het systeem en het stelsel, voorkomt u dat kleine onvolkomenheden grote gevolgen hebben voor de praktische uitvoering. Voorkom vertragingen, frustraties en inefficiënties: betrek de regelanalist vanaf de start en waarborg soepele samenwerking in de hele keten.
      Deze sessie is zowel voor planmakers en regelanalisten.

      Deze sessie wordt gegeven door: Chris Boeije, Systemteam DSO-LV

    • Op BIM-gebaseerde toetsing van bouwaanvragen belooft een snellere en transparantere controle, terwijl dit tegelijkertijd de kwaliteit van bouwontwerpen verbeterd. Maar hoe realiseer je dit in de praktijk? Wat zijn de voorwaarden en eerste stappen?

      Doe mee aan de workshop en ontdek waar en hoe je kunt beginnen met BIM-gebaseerde vergunningverlening en welke voordelen BIM jouw organisatie kan bieden. Waarom zijn open standaarden essentieel om leveranciersneutraliteit te garanderen? En welke lessen kunnen we leren van koplopers zoals Estland en Finland.

      Deze presentatie wordt gegeven door: Rick Klooster en Jaan Saar (Future Insight)

  • Borrel & Napraten 16.00 - 17.00 uur

    Samen proosten op een succesvol congres onder het genot van live muziek van De Sfeerheren.

     

     

  • Locatie

    Het Provero Congres vindt dit jaar weer plaats in:
    Hotel en Congrescentrum de Reehorst
    Bennekomseweg 24
    6717 LM  EDE

    Route

    Partners

    Provero dankt haar partners voor hun bijdrage. Mede door hen wordt dit Provero Congres mogelijk gemaakt.

    Bedrijvenmarkt

    Tijdens het Provero Congres mag de bedrijvenmarkt niet ontbreken. Partners, bedrijven en verenigingen kunnen zich op de bedrijvenmarkt presenteren aan de deelnemers.

    Deze bedrijvenmarkt is interessant voor iedereen die actief is binnen het werkveld van de fysieke leefomgeving. Provero hanteert een Provero Partner Puntenprogramma dat er voor zorgt dat flexibel kan worden omgegaan met de diverse profileringsmogelijkheden.

    Geïnteresseerd? Stuur dan een mail naar congres@provero.nl.

    Kosten

    • Deelname aan het Provero Congres is gratis voor leden van Provero. Is jouw organisatie organisatielid? Dan kunnen 5 collega's kosteloos naar het congres. Willen jullie met meer collega's komen? Dat kan, voor iedere extra persoon (meer dan 5) wordt het gereduceerde tarief van € 101,50 exclusief BTW in rekening gebracht. 
    • Leden van BWT en VVM kunnen gebruik maken van het aanbod om voor € 101,50, exclusief BTW deel te nemen aan Provero Congres.
    • Heb je in het verleden deelgenomen aan de Dag van de Regelanalisten? Ook dan kun je gebruik maken van het aanbod om tegen het gereduceerde tarief van € 101,50 exclusief BTW deel te nemen aan het Provero Congres.
    • De kosten voor deelname aan het Provero Congres bedragen voor niet-leden: € 215,50 exclusief BTW.

    Inschrijven

    Schrijf je vanaf nu in voor het Provero Congres en we verwelkomen je graag op 12 juni a.s. in de Reehorst in Ede.

    Veelgestelde vragen

    • Op slechts 500 meter van trein Ede-Wageningen, loopt u in enkele minuten naar Reehorst

    • Congrescentrum Reehorst beschikt over ruime en parkeergelegenheid op eigen terrein. Er is een aantal laadpalen.

      Iedere bezoeker ontvangt vanuit onze organisatie een parkeermunt om het terrein gratis te verlaten.

       

    • Geef dit tijdig (minimaal één week voor het congres) aan door een mailtje te sturen aan congres@provero.nl, dan zorgen wij voor de juiste lunch.

    • Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat je door onvoorziene omstandigheden alsnog niet aanwezig kunt zijn bij ons evenement. Wij vragen iedereen, ook Provero leden die zich kosteloos hebben aangemeld, om je tijdig (24 uur van te voren) af te melden. Wij maken namelijk wel kosten voor catering etc. Afmelden kan door een mailtje te sturen aan info@provero.nl.

      Ben je afwezig zonder afmelding, ontvang je een rekening van € 100,00 voor de gemaakte kosten.